Przeklęta Wioska

Kameralna sesja RPG na forum.
 
IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 TWORZENIE POSTACI - INSTRUKCJA OBSŁUGI

Go down 
AutorWiadomość
Tkacz
Admin
avatar

Liczba postów : 47
Join date : 14/08/2017

PisanieTemat: TWORZENIE POSTACI - INSTRUKCJA OBSŁUGI   Pon Gru 25, 2017 8:55 pm

Zanim zaczniesz rozgrywkę, kluczowym jest stworzenie postaci, która będzie poruszać się po londyńskich ulicach. Jest to w pewnym sensie pionek w Twoich rękach - to Ty decydujesz o tym, jaka Twoja postać jest, co czuje i co robi, jak reaguje na opisywane przez innych sytuacje. Zastanów się więc dobrze, pamiętając, że przyjdzie Ci ją odgrywać - im lepiej będziesz ją znał, tym więcej zabawy dla Ciebie i innych graczy!

Krok pierwszy: Biografia

Oto kilka pytań, które mogą Ci pomóc w procesie tworzenia postaci i jej biografii:

  • Jakbyś ją scharakteryzował w kilku słowach? Jej wiek? Płeć? Wykształcenie? Zawód?
  • Jakie było jej dzieciństwo? Co ją kształtowało za młodu? Jak obecnie wyglądają jej relacje z rodziną (jeśli posiada rodzinę).
  • Co robiła Twoja postać w swoim dotychczasowym życiu (przed rozpoczęciem rozgrywki)? Czym zajmuje się obecnie? Jaki ma do tego stosunek?
  • Co jest jej pasją? Co ją nudzi? Co robi w wolnym czasie?
  • Jak układają jej się relacje z innymi ludźmi?
  • Jakie są jej ambicje, ideały i wartości? Do czego dąży? Co chciałaby osiągnąć?

Krok drugi: Wygląd

Kolejnym ważnym pytaniem jest to, jak wygląda Twoja postać? - jaki aktor/model mógłby ją zagrać? Awatary którymi się posługują gracze, są zdjęciami osób publicznych. Przy tworzeniu postaci zaznaczamy, z którego wizerunku chcemy skorzystać i zostaje on nam przypisany do końca gry. Nie istnieje możliwość jego zmiany (chyba, że komuś bardzo chce się zbierać pieniądze na operację plastyczną Wink ).

Krok trzeci: Statystyki

Bardzo istotnym etapem jest wypisanie statystyk postaci - to krótka i czytelna informacja, zwłaszcza dla Mistrzów Gry, odnośnie tego z czym bohater poradzi sobie świetnie, a z czym mógłby mieć problem.
Zanim zasiądziesz do przydzielania punktów warto, abyś miał już pełne wyobrażenie swojej postaci. Jej mocnych i słabych stron, tym czym się zajmuje, na czym się zna. A zatem? Czy jest tępym osiłkiem? A może to typ intelektualisty, gryzipiórka? A może umie pociągnąć za sobą tłumy? To wszystko powinno znaleźć odzwierciedlenie w statystykach.

Atrybuty
Do określenia podstawowych cech wykorzystywane są Atrybuty. Wartościujemy je dla naszej postaci względem ważności trzech Kategorii: fizycznej, społecznej, umysłowej. Wskazujesz, która jest najważniejsza dla Twojej postaci, a która najmniej istotna.

Pierwszorzędna jest najbardziej dominująca i to w tej kategorii Atrybutów możemy wydać 7 "kropek".
W drugorzędnej kategorii do wydania mamy 5 "kropek".
W trzeciorzędnej do wydania są 3 "kropki".

Warto pamiętać, że ze względu na fakt zaistnienia postaci, na starcie mamy po 1 "kropce" w każdym Atrybucie. W chwili, gdy Atrybuty spadają do poziomu 0, to postać jest kaleką w danym temacie.

UWAGA! - Atrybutów nie można zwiększać w trakcie rozgrywki! Może to nastąpić tylko przez ingerencję Mistrza Gry.

Zdolności
Oprócz Atrybutów, postacie są określane również względem Zdolności. Są to nabyte cechy, używane do opisania tego, co postać umie robić (np. prowadzić samochód, występować publicznie) lub też w jakim zakresie ma wiedzę (np. informatyki, medycyny, prawa itd.).

W odróżnieniu do Atrybutów, które reprezentowały wrodzone predyspozycje postaci, Zdolności reprezentują wszelkie sposoby, których postać się nauczyła, aby te predyspozycje wykorzystać.

Tu również konieczne jest ustalenie kolejności kategorii Zdolności. By wiedzieć, jaką kolejność dobrać, należy zastanowić się, w jakim fachu dana postać działa.

W odróżnieniu od Atrybutów, Zdolności nie posiadają podstawowego pierwszego poziomu. Jeśli chcesz, aby twoja postać wiedziała cokolwiek w danym zagadnieniu, konieczne jest wykupienie takowej Zdolności chociaż na pierwszym poziomie.

Pierwszorzędna, najsilniejsza kategoria Zdolności ma do zaoferowania 13 "kropek".
Drugorzędna 9 "kropek".
Trzeciorzędna, najsłabsza ma do rozdysponowania 5 "kropek".

Wolne Punkty
Prócz punktów bazowych (roboczo nazywanych "kropkami"), przyznawane są również tzw. Wolne Punkty. Są one naliczane ze względu na doświadczenie życiowe postaci według wzoru: każda ukończona dekada życia = +2 pkt. (przykład: 39 lat = 6 pkt, a 41 lat = 8 pkt).

Wolne Punkty można wydać na Zdolności zgodnie z poniższym przelicznikiem:
Cena za 1 poziom Zdolności - 2 x poziom na który chcemy awansować Zdolność.
Awansu zdolności można dokonać pomiędzy sesjami po konsultacjach z MG. Pamiętajmy, że żeby się czegokolwiek nauczyć potrzeba nie tylko Wolnych Punktów, ale również czasu Smile

Jeśli w trakcie tworzenia postaci nie zdecydujesz się na wydanie Wolnych Punktów, lub nie wydasz ich wszystkich, umieść adekwatnie ich liczbę we właściwym miejscu kodu w podaniu KP.

Uwaga! Podczas tworzenia postaci, nie można mieć więcej niż 4 "kropki" w danym Atrybucie ani Zdolności.

Krok trzeci: Ciekawostki

Na "deser" warto dopisać garść ciekawostek i plotek na temat postaci, informacji, jakie bez trudu można na jej temat uzyskać w środowisku w którym się obraca.

Na zakończenie - o mechanice jeszcze kilka słów

ATRYBUTY
Atrybuty odzwierciedlają podstawowej możliwości każdej osoby na świecie, jak również innych żyjących (i nieżyjących) istot. U przeciętnych ludzi większość atrybutów przyjmuje poziom 1, 2, 3 (proporcjonalnie słabo i średnio, dobrze).
Jednostki, które szczególnie się w czymś specjalizują, mogą mieć daną predyspozycję nawet na poziomie 4 (doskonale).

Atrybuty dzielimy na trzy kategorie:

Atrybuty fizyczne - to one określają kondycję ciała postaci. Pokazują jak silna, zwinna i odporna jest postać.
Ta kategoria atrybutów powinna być wybierana jako dominująca dla postaci aktywnych fizycznie (wszelcy żołnierze, policjanci, strażacy i inni).
  • Siła
  • Zręczność
  • Wytrzymałość


Atrybuty społeczne - to one opisują wygląd postaci, urok i zdolność do interakcji ze społeczeństwem.
Ta kategoria atrybutów powinna być wybierana jako dominująca dla postaci bazujących na public relations (wszelcy politycy, duchowni, ale również mafiozi, czy celebryci)
  • Charyzma
  • Manipulacja
  • Wygląd


Atrybuty Umysłowe - opisują to, jakie możliwości ma mózg postaci. Pamięć, inteligencja, świadomość otoczenia i umiejętność myślenia, uczenia się i reagowania.
Ta kategoria atrybutów jest wybierana jako dominująca dla postaci bazujących w życiu na swojej wiedzy i intelekcie (wszelcy naukowcy, lekarze, prawnicy, inżynierowie i inni).
  • Percepcja
  • Inteligencja
  • Spryt


ZDOLNOŚCI
Cztery poziomy zdolności oznaczają cztery poziomy zaawansowanie postaci w konkretnym temacie.
1 - poziom podstawowy: amator, ma świadomość podstawowych pojęć, nie zajmuje się tym zawodowo.
2 - poziom średni: ma już jakąś wiedzę, ale wciąż brak odpowiedniego doświadczenia, by się uważał za specjalistę w danej dziedzinie.
3 - poziom zaawansowany: jest specjalistą, zajmuje się tym zawodowo.
4 - poziom mistrzowski: autorytet w danej dziedzinie.

Talenty

  • Autorytet
  • Bójka
  • Czujność
  • Ekspresja
  • Empatia
  • Przebiegłość
  • Uniki
  • Wysportowanie
  • Zastraszanie
  • Znajomość półświatka

Umiejętności

  • Broń palna
  • Etykieta
  • Krycie się
  • Oswajanie zwierząt
  • Prowadzenie
  • Rzemiosło (tu trzeba dopisać dziedzinę, maksymalnie można wybrać dwie dziedziny)
  • Sztuka przetrwania
  • Walka wręcz
  • Występy publiczne
  • Zabezpieczenia

Wiedza

  • Finanse
  • Informatyka
  • Lingwistyka (tu trzeba dopisać znane języki)
  • Medycyna
  • Nauka (tu trzeba dopisać specjalizację)
  • Okultyzm
  • Polityka
  • Prawo
  • Śledztwo
  • Wykształcenie (tu trzeba dopisać specjalizację)
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
TWORZENIE POSTACI - INSTRUKCJA OBSŁUGI
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Lista zajętych postaci
» Rezerwacje postaci.
» Karta Postaci Nikotynki

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Przeklęta Wioska :: Karty Postaci-
Skocz do: